6 sty 2016

Witamy śnieg!


Kto lubi śnieg ręka w górę!
...
...
...
Oh, czyli lubisz śnieg, ale ręki Ci się podnieść już nie chce?!
Rozumiem. Okey.

...
...
...

...
...
...
No dobra, dobra- wybaczam. XD
Egh.. nie ważne.

W poniedziałek u mnie (Katowice) zaczął padać pierwszy śnieg. We wtorek na ulicach widniały aż dwa milimetry, a dzisiaj, idąc orszakiem Trzech Króli, widziałam już całkiem sporo (na oko 2 cm),
Myślę, że każdy z nas woli prawdziwy śnieg niż mokrą ciaplete, z którą możemy się spotkać zazwyczaj w mieście. Dlatego moim zdaniem zima jest o wiele lepsza na wsi bądź w górach.

"Przez ten głupi śnieg nie mogę nosić moich nowych butów, bo mi przemokną!"
"Nie wychodzę z domu, bo zimno. Brrr"
"I znowu się poślizgnąłem! Mam dość tej zimy!
Uważasz tak samo? Albo może spotkałeś się z kimś kto tak mówi? Postaraj się dostrzec plusy! Zima nie będzie trwać wiecznie, śnieg za chwilę stopnieje, a ty nawet nie pójdziesz na łyżwy, nie porzucasz się śnieżkami, nie pojeździsz na sankach, nartach czy snowboardzie. Odpuść i po prostu ciesz się z tego co można robić zimą!

Chciałam dzisiaj napisać coś fajnego, ale nie mam pomysłu, więc..... Kilka ciekawostek o.. płatkach śniegu. Oryginalnie?

  • nie istnieją dwa takie same płatki śniegu
  • największy z nich spadł w Szkocji 13 sierpnia 1849 roku i miał 6m
  • stałym śniegiem i lodem pokrytych jest 21 mln km2 ziemskich lądów co daje aż 12% powierzchni lądowej całej naszej planety!
  • śnieg jest przeźroczysty, a biała barwa jaką widzimy jest tylko efektem odbijanego światła
  •  każdy płatek śniegu choć nie identyczny posiada 6 ramion
  • co roku w USA odnotowuje się 105 burz śnieżnych trwający przeciętnie od 2 do 5 dni
KONIEC!

Ps. A u Was już widać pierwsze płatki śniegu.


*zdjęcie z nagłówka (kotek) nie jest moje- ja tylko je przerobiłam, bo moich zdjęć nie umiałam zgrać na komputer.. :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz